Northern Glow − Pohjoisen valovoimaisin bisnestapahtuma

 

BRÄNDÄYS  •   KASVU  •   KANSAINVÄLISTYMINEN

Brändäys ja brändi osana kasvun ja kansainvälistymisen strategiaa – Mistä menestystarinat syntyvät ja miten erottautua muista? Tiistaina 8.10.2019 Oulun teatteriin kokoontuu sadoittain päättäjiä ja asiantuntijoita ratkomaan miten myydä tuotteet ja palvelut maailmalle ja mistä löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Tapahtuma tarjoaa inspiroivia puheenvuoroja, konkreettisia caseja ja viihdettä. Ilmoittaudu nyt ja varmista paikkasi vuoden mielenkiintoisimmasta tapahtumasta! 

 

Northern Glow 2019 | klo 8.30 – 17.45 | 8.10.2019 | Oulun Teatteri

Mukana tapahtumassa kansainväliset huippuasiantuntijat. David Gram LEGO Venturesilta tulee kertomaan miten Legosta tuli lelujen oma Apple. Kerää talteen Davidin vinkit, miten muutat organisaatiosi muutosjohtavaksi innovaattori-organisaatioksi. Toinen tapahtuman pääpuhujista on yksi Euroopan arvostetuimmista brändiasiantuntijoista Johan Ronnestam. Hän on luonut viestintä- ja brändistrategioita monille tunnetuille brändeille, kuten Nikelle, adidakselle, BMW:lle, H&M:lle, IKEAlle, Absolut Vodkalle, Procter & Gamblelle ja Nokialle. Johan kertoo miten luodaan onnistunut brändistrategia globaalin menestyksen saavuttamiseksi. Globaalin menestystarinan ja sen opit kuulet myös Nordic Choice Hotellien toimitusjohtajalta Bjørn Arild Wisthilta.

Kotimaista puhujakaartia edustaa Googlella kasvukonsulttina toiminut Anssi Rantanen. Hän tietää miten yksi maailman nopeiten kasvavista yrityksistä mahdollistaa systemaattisesti kasvuaan. Northern Glow -tapahtumassa Anssi kertoo oppeja kasvun maksimoinnista. Yksi tapahtuman teemoista on co-branding. Siitä kokemuksiaan tulee jakamaan oululainen yritys iLOQ sekä VR Group. Tapahtumassa kuulet myös monta muuta mielenkiintoista puhujaa ja menestystarinaa.

Keynotes

Puhujat

Bjørn Arild Wisth

Deputy CEO

Nordic Choice Hotels

Bjørn Arild Wisth joined Nordic Choice Hotels as Deputy CEO in February 2013. In this role, Wisth

Lue lisää

Anssi Rantanen

Suomen toimitusjohtaja

Growth Tribe Academy  

Anssilla on ainutlaatuinen ymmärrys yritysten kasvattamisen tulevaisuudesta. Työskenneltyään Googlella kasvukonsulttina, Anssi oppi, miten yksi maailman nopeiten kasvavista yrityksistä systemaattisesti...

Lue lisää

David Solomon

CEO & Co-Founder

MySoda  

Solomon on toiminut johtotehtävissä useissa kansainvälissä kuluttajatuotteita markkinoivissa yrityksissä. Ennen yrittäjäksi siirtymistä hän toimi Sodastream Nordics & Baltics:n

Lue lisää

Johanna Jäkälä

CMO and VP Brand, Marketing & Customer Loyalty

Finnair

Lue lisää

Heikki Hiltunen

toimitusjohtaja

iLOQ 

s. 1962, insinööri, tietokonetekniikka 
iLOQ Oy:n toimitusjohtaja elokuusta 2017 lähtien.  

Aikaisemmin Hiltunen on työskennellyt mm. globaalina myynti-, markkinointi ja asiakaspalvelujohtajana Danfoss Drivessa 2014–2017, varatoimitusjohtaja Vacon Oyj:ssä...

Lue lisää

Vanessa Lehtinen

Head of Digital Services & Marketing

VR Group

Vanessa Lehtinen on digitaalisen palvelukehityksen ja modernin asiakaslähtöisen markkinoinnin veturi. Hänellä on kattavaa kokemus liiketoiminnan, asiakaskokemuksen ja brändäyksen strategiatyöstä sekä...

Lue lisää

Petri Saari

Vice President, Sales & Marketing

Proventia 

Mechanical EngineerJoined Proventia in 2007 

Petri Saari has acted as the Company’s Vice President responsible...

Lue lisää

Jari Danielsson

Managing Director, Partner

Kuudes Helsinki

Jari Danielsson on brändistrategioiden ja käyttäjälähtöisten konseptien suunnitteluun erikoistuneen designtoimisto Kuudennen perustaja ja toimitusjohtaja. Jarilla on yli 20 vuoden kokemus...

Lue lisää

Janne Pöysti

Uutispäällikkö

Oma Yritys, Kauppalehti

Lue lisää

Heidi Jaara

hallituksen jäsen ja perustaja

Balmuir

Lue lisää

Oulun Suurlähettiläs

Lue lisää

Anssi Rantanen, Suomen toimitusjohtaja, Growth Tribe Academy  

Anssilla on ainutlaatuinen ymmärrys yritysten kasvattamisen tulevaisuudesta. Työskenneltyään Googlella kasvukonsulttina, Anssi oppi, miten yksi maailman nopeiten kasvavista yrityksistä systemaattisesti mahdollistaa kasvuaan. Tehtyään tiiviisti töitä 40+ suomalaisen organisaation kanssa (startupeista pörssiyrityksiin), Anssi sai laaja-alaisen ymmärryksen Suomen myynti- ja markkinointiosaamisesta.

Ohjelma

8.15

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Tervetuloa!

Oulun suurlähettiläs

9.10

KEYNOTE: How LEGO Became the Apple of Toys

David Gram, Venture Partner, LEGO Ventures 

 

The world is changing. Exponentially. Companies and industries face a climate of radical change and potential disruption. To be successful in the future, companies will be need to build the capability to constantly experiment with future customer offerings in close collaboration with users and external partners. David Gram, Venture Partner at LEGO Ventures and Co-Founder of Diplomatic Rebels will share his hard-learned lessons from tackling disruptions, building world class innovation capabilities and balancing the disruptive forces of innovation with a clear understanding and care for the past – or as he calls it being a Diplomatic Rebel.

9.40

Brand Experience in the Data Driven Era

Johanna Jäkälä, CMO and VP Brand, Marketing & Customer Loyalty, Finnair

10.05

Kahvi- ja verkostoitumistauko

10.40

Miten maksimoida kasvua tulevaisuudessa?

Anssi Rantanen, Suomen toimitusjohtaja, Growth Tribe Academy 

  • Miksi maailman nopeiten kasvavat yritykset tekevät satoja epäonnistuneita eksperimenttiä vuodessa?
  • Mitä tarkoittaa kasvukulttuuri yksilö- ja organisaatiotasolla?
  • Kasvun mindset, prosessi, taidot ja työkalut

11.10

CASE: Miljoonan euron liikevaihdosta sataan miljoonaan neljässä vuodessa – kuinka se tehdään?

David Solomon, toimitusjohtaja, MySoda

Haastattelija: Janne Pöysti, Oma yritys -uutispäällikkö, Kauppalehti

  • Kilpakumppanina kansainvälinen jätti
  • Miten vastata kansainvälisen kasvun haasteisiin?
  • Miten MySodan brändiä rakennetaan?

11.30

CASE: Kasvun ainesosat – Proventian menestyksen askeleet päästöjen hallinnan markkinoilla

Petri Saari, Vice President, Sales & Marketing, Proventia

  • Vuoden 2018 oululainen vientiyritys – opit ja onnistumiset

11.50

One Hel of an Impact – miten vahva kaupunkibrändi tekee yrityksistä kilpailukykyisempiä. Case: Helsinki

Jari Danielsson, Managing Director, Partner, Kuudes Helsinki

12.15

Lounas

Lounaan tarjoaa Bitfactor.

13.15

CASE: Urheilukumppanuudet markkinoinnin työkaluna ja brändin rakentamisessa

Heikki Hiltunen, toimitusjohtaja, iLOQ

13.35

CASE: Ellips ja VR – brändit yhteisellä matkalla

Vanessa Lehtinen, Head of Digital Services & Marketing, VR Group

13.55

Henkilöstöbrändäys: kokemuksia ja näkemyksiä yhteistyöhön

Ernest Lawson, näyttelijä

14.15

Kahvi- ja verkostoitumistauko

14.50

Puheenvuoron aihe vahvistuu pian

Heidi Jaara, hallituksen jäsen ja perustaja, Balmuir

15.15

KEYNOTE: How to make a Global Success Story?

Bjørn Arild Wisth, Deputy CEO, Nordic Choice Hotels

15.45

KEYNOTE: The Lure of Global Branding

Johan Ronnestam, Future Branding Expert, Creative Director, Innovator and Entrepreneur 

 

Are you ready for a hyper-connected future where the elusive consumer searches for brands bringing true meaning to their life. This new world, defined by technology and people-power requires creativity and new ways of thinking. Johan Ronnestam shares his experience and knowledge on how to mold your values, products and services into an authentic, strong and global brand experience that reaches the far ends of the earth.

 

16.30

Tapahtuman yhteenveto

Oulun suurlähettiläs

16.40

Cocktails

17.45

Tapahtuma päättyy

Osallistu keskusteluun somessa #northernglow

Hinnat

Etuhinta 31.8 asti (norm. 120 €)95 €

Hintaan lisätään alv 24%. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmottautumisen yhteydessä. Yli 5 henkilön ryhmäilmoittautumiset: Hanna Mattila, BusinessOulu, hanna.mattila@businessoulu.com, puh. 040 717 3588

Pääyhteistyökumppani

Kumppaniksi

Tule näytteilleasettajaksi pohjoisen tärkeimpään bisnestapahtumaan!

Northern Glow tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tavata satoja elinkeinoelämän edustajia, yrityksiä, yhteiskunnallisia vaikuttajia sekä tutkimuksen ja hallinnon edustajia. Ständipaikat sijaitsevat näkyvällä ja keskeisellä paikalla tapahtumassa. Tapahtuman osallistujat viettävät verkostoitumiseen varatun ajan tällä alueella. Valtakunnallisena yhteistyökumppanina tapahtumassa toimii Alma Talent.

Ota yhteyttä, niin katsotaan teille sopiva paketti! Tutustu vaihtoehtoihin alla. Lisätiedot: Hanna Mattila, BusinessOulu, hanna.mattila@businessoulu.com, 040 717 3588

Kumppanipaketit

Näytteilleasettaja -kumppanipaketti

· 2 vapaalippua tapahtumaan

· yrityksen logonäkyvyys tapahtuman mainonnassa (mm. Talouselämä, Tekniikka&Talous, Kauppalehti) ja muissa markkinointimateriaaleissa sekä tapahtumapaikalla

· paikka yrityksen omalle ständille, jossa ständipöytä yrityksen logolla

· Northern Glow -kumppaneilla on mahdollisuus lisänäkyvyyteen pakettihinnoin  Alma Talentin medioissa (printti, online ja mobiili): Kauppalehti, Talouselämä, Tivi, Tekniikka&Talous, Arvopaperi, Markkinointi&Mainonta ja uusisuomi.fi. Etu käytettävä ajalla 23.9. – 27.10.2019.

Cocktail bar -kumppanipaketti

· päivän päätteeksi järjestettävän verkostoitumisosuuden kumppani
· näkyvyys ohjelmassa cocktail-tilaisuuden tarjoajana
· baari brändätty yrityksen logoilla
· 2 vapaalippua tapahtumaan
· pääkumppani tasoinen logonäkyvyys tapahtuman mainonnassa (mm. Talouselämä, Tekniikka&Talous, Kauppalehti) ja muissa tapahtuman markkinointimateriaaleissa sekä tapahtumapaikalla
· paikka yrityksen omalle ständille, jossa ständipöytä yrityksen logolla
· Northern Glow -kumppaneilla on mahdollisuus lisänäkyvyyteen pakettihinnoin  Alma Talentin medioissa (printti, online ja mobiili): Kauppalehti, Talouselämä, Tivi, Tekniikka&Talous, Arvopaperi, Markkinointi&Mainonta ja uusisuomi.fi. Etu käytettävä ajalla 23.9. – 27.10.2019.

Gold -kumppanipaketti

· räätälöity kumppanipaketti kumppaneiden toiveiden mukaan

· pääkumppani tasoinen logonäkyvyys tapahtuman mainonnassa (mm. Talouselämä, Tekniikka&Talous, Kauppalehti) ja muissa tapahtuman markkinointimateriaaleissa sekä tapahtumapaikalla

· paikka yrityksen omalle ständille, jossa ständipöytä yrityksen logolla

· Northern Glow -kumppaneilla on mahdollisuus lisänäkyvyyteen pakettihinnoin  Alma Talentin medioissa (printti, online ja mobiili): Kauppalehti, Talouselämä, Tivi, Tekniikka&Talous, Arvopaperi, Markkinointi&Mainonta ja uusisuomi.fi. Etu käytettävä ajalla 23.9. – 27.10.2019.

Yhteystiedot

Sini Mäkinen

projektipäällikkö

sini.makinen@almamedia.fi

+358 50 574 5570

Milla Varelius

tapahtumakoordinaattori

milla.varelius@almamedia.fi

+358 50 470 7860

Hanna Mattila

BusinessOulu

hanna.mattila@businessoulu.com

040 717 3588

Tapahtuman järjestävät

Tapahtumapaikka

Oulun teatteri

Kaarlenväylä 2

90015 Oulu

Julkiset kulkuvälineet

Teatteri sijaitsee aivan keskustassa eli paikanpäälle pääsee helposti kävellen. Oulun joukkoliikenteen bussit kulkevat kätevästi aivan kävelymatkan päästä teatterista. Tarkempaa tietoa bussien aikatauluista löydäOulun joukkoliikenteen sivuilta.

Saapuminen omalla autolla

Teatterilla ei ole käytössään omaa parkkipaikkaa, vaan autot voi jättää esimerkiksi läheisille Torinrannan pysäköintipaikoille. Pysäköinti on maksullista klo 8-18 välisenä aikana. Lisätietoa löydät Oulun kaupungin sivuiltaLisäksi kallioparkki Kivisydän sijaitsee aivan teatterin läheisyydessä.

Majoitus

Lapland Hotels Oulu:

119e/1hh
134e/2hh

Varauskoodi: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan hotellin vastaanotosta oulu@laplandhotels.com tai 08 8811 110 sekä varaustunnusta NorthernGlow käyttämällä 21.9.2019 saakka.

Orginal Sokos Hotel Arina:

125e/1hh
130e/2hh

Varauskoodi: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan hotellin vastaanotosta sales.oulu@sokoshotels.fi tai puh: 08 – 3123 255 sekä varaustunnusta BGLOW2019 käyttämällä 21.9.2019 saakka.

Scandic Oulu City:

136e/1hh
156e/2hh

Varausohje: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan hotellin vastaanotosta sähköpostilla oulucity@scandichotels.com tai puhelimella 08 5431 000 sekä varaustunnusta ALM071019 käyttämällä 23.9.2019 saakka.