Kiitos tapahtuman osallistujille, puhujille ja kumppaneille!

 

 

BRÄNDÄYS  •   KASVU  •   KANSAINVÄLISTYMINEN

Brändäys ja brändi osana kasvun ja kansainvälistymisen strategiaa – Mistä menestystarinat syntyvät ja miten erottautua muista? Tiistaina 8.10.2019 Oulun teatteriin kokoontui sadoittain päättäjiä ja asiantuntijoita ratkomaan miten myydä tuotteet ja palvelut maailmalle ja mistä löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Tapahtuma tarjosi inspiroivia puheenvuoroja, konkreettisia caseja ja viihdettä.

 

Tapahtuma järjestettiin Oulun Teatterilla 8.10.2019!

Tapahtumassa oli mukana kansainväliset huippuasiantuntijat. David Gram LEGO Venturesilta kertoi miten Legosta tuli lelujen oma Apple. Toinen tapahtuman pääpuhujista oli yksi Euroopan arvostetuimmista brändiasiantuntijoista Johan Ronnestam. Hän on luonut viestintä- ja brändistrategioita monille tunnetuille brändeille, kuten Nikelle, adidakselle, BMW:lle, H&M:lle, IKEAlle, Absolut Vodkalle, Procter & Gamblelle ja Nokialle. Johan kertoi miten luodaan onnistunut brändistrategia globaalin menestyksen saavuttamiseksi. Globaalin menestystarinan ja sen opit kuultiin myös Nordic Choice Hotellien toimitusjohtajalta Bjørn Arild Wisthilta.

Kotimaista puhujakaartia edusti Googlella kasvukonsulttina toiminut Anssi Rantanen. Hän tietää miten yksi maailman nopeiten kasvavista yrityksistä mahdollistaa systemaattisesti kasvuaan. Northern Glow -tapahtumassa Anssi kertoi oppeja kasvun maksimoinnista. Yksi tapahtuman teemoista oli co-branding. Siitä kokemuksiaan tjakoi oululainen yritys iLOQ sekä VR Group. Tapahtumassa kuultiin myös monta muuta mielenkiintoista puhujaa ja menestystarinaa.

Keynotes

Puhujat

Bjørn Arild Wisth

Deputy CEO

Nordic Choice Hotels

Bjørn Arild Wisth joined Nordic Choice Hotels as Deputy CEO in February 2013. In this role, Wisth

Lue lisää

Anssi Rantanen

Suomen toimitusjohtaja

Growth Tribe Academy  

Anssilla on ainutlaatuinen ymmärrys yritysten kasvattamisen tulevaisuudesta. Työskenneltyään Googlella kasvukonsulttina, Anssi oppi, miten yksi maailman nopeiten kasvavista yrityksistä systemaattisesti...

Lue lisää

David Solomon

CEO & Co-Founder

MySoda  

Solomon on toiminut johtotehtävissä useissa kansainvälissä kuluttajatuotteita markkinoivissa yrityksissä. Ennen yrittäjäksi siirtymistä hän toimi Sodastream Nordics & Baltics:n

Lue lisää

Heidi Jaara

hallituksen jäsen ja perustaja

Balmuir

Lue lisää

Heikki Hiltunen

toimitusjohtaja

iLOQ 

s. 1962, insinööri, tietokonetekniikka 
iLOQ Oy:n toimitusjohtaja elokuusta 2017 lähtien.  

Aikaisemmin Hiltunen on työskennellyt mm. globaalina myynti-, markkinointi ja asiakaspalvelujohtajana Danfoss Drivessa 2014–2017, varatoimitusjohtaja Vacon Oyj:ssä...

Lue lisää

Vanessa Lehtinen

Head of Digital Services & Marketing

VR Group

Vanessa Lehtinen on digitaalisen palvelukehityksen ja modernin asiakaslähtöisen markkinoinnin veturi. Hänellä on kattavaa kokemus liiketoiminnan, asiakaskokemuksen ja brändäyksen strategiatyöstä sekä...

Lue lisää

Ernest Lawson

näyttelijä

Ernest Lawson on näyttelijä, juontaja ja koomikko, joka Putous-sarjan myötä nauratti itsensä suomalaisten sydämiin....

Lue lisää

Petri Saari

Vice President, Sales & Marketing

Proventia 

Mechanical EngineerJoined Proventia in 2007 

Petri Saari has acted as the Company’s Vice President responsible...

Lue lisää

Jari Danielsson

Managing Director, Partner

Kuudes Helsinki

Jari Danielsson on brändistrategioiden ja käyttäjälähtöisten konseptien suunnitteluun erikoistuneen designtoimisto Kuudennen perustaja ja toimitusjohtaja. Jarilla on yli 20 vuoden kokemus...

Lue lisää

Janne Pöysti

Uutispäällikkö

Oma Yritys, Kauppalehti

Lue lisää

Marjo Piirto

Director, Growth Marketing

Oura

Marjo on kuluttajamarkkinoinnin ammattilainen, jolta löytyy osaamista niin brändinrakentamisesta kuin menestyksekkäiden monikanavaisten kampanjoiden ja tuotejulkistusten toteuttamisesta. Tuloslähtöinen ajattelu sekä datan...

Lue lisää

Oulun Suurlähettiläs

Oulun suurlähettiläs on Suomen komein, fiksuin ja karismaattisin suurlähettiläs. Tämä hurmaavan positiivisen, mutta hieman...

Lue lisää

Juha Mikkilä

CEO, strategi

Luova Työmaa Oy

Toimitusjohtaja, strategi ja perustaja. Viestintä ammattina toimittajana, copywriterinä, luovana johtajana ja strategina 28 vuotta. Paikkamarkkinoinnin spesialisti, brändien trimmaaja, start-upien sparraaja....

Lue lisää

Terveiset puhujilta

Ohjelma

8.15

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Tervetuloa!

Oulun suurlähettiläs

9.10

KEYNOTE: How LEGO Became the Apple of Toys

David Gram, Venture Partner, LEGO Ventures 

 

The world is changing. Exponentially. Companies and industries face a climate of radical change and potential disruption. To be successful in the future, companies will be need to build the capability to constantly experiment with future customer offerings in close collaboration with users and external partners. David Gram, Venture Partner at LEGO Ventures and Co-Founder of Diplomatic Rebels will share his hard-learned lessons from tackling disruptions, building world class innovation capabilities and balancing the disruptive forces of innovation with a clear understanding and care for the past – or as he calls it being a Diplomatic Rebel.

9.45

Miten maksimoida kasvua tulevaisuudessa?

Anssi Rantanen, Suomen toimitusjohtaja, Growth Tribe Academy 

  • Miksi maailman nopeiten kasvavat yritykset tekevät satoja epäonnistuneita eksperimenttiä vuodessa?
  • Mitä tarkoittaa kasvukulttuuri yksilö- ja organisaatiotasolla?
  • Kasvun mindset, prosessi, taidot ja työkalut

10.15

CASE: Kasvun ainesosat – Proventian menestyksen askeleet päästöjen hallinnan markkinoilla

Petri Saari, Vice President, Sales & Marketing, Proventia

  • Vuoden 2018 oululainen vientiyritys – opit ja onnistumiset

10.35

Kahvi- ja verkostoitumistauko

11.05

CASE: Miljoonan euron liikevaihdosta sataan miljoonaan neljässä vuodessa – kuinka se tehdään?

David Solomon, toimitusjohtaja, MySoda

Haastattelija: Janne Pöysti, Oma yritys -uutispäällikkö, Kauppalehti

  • Kilpakumppanina kansainvälinen jätti
  • Miten vastata kansainvälisen kasvun haasteisiin?
  • Miten MySodan brändiä rakennetaan?

11.30

One Hel of an Impact – miten vahva kaupunkibrändi tekee yrityksistä kilpailukykyisempiä. Case: Helsinki

Jari Danielsson, Managing Director, Partner, Kuudes Helsinki

11.55

Kommenttipuheenvuoro

Juha Mikkilä, CEO, Strategist, Co-Founder, Luova Työmaa

12.10

Lounas

Lounaan tarjoaa Bitfactor.

13.10

CASE: Urheilukumppanuudet markkinoinnin työkaluna ja brändin rakentamisessa

Heikki Hiltunen, toimitusjohtaja, iLOQ

13.30

CASE: Ellips ja VR – brändit yhteisellä matkalla

Vanessa Lehtinen, Head of Digital Services & Marketing, VR Group

13.50

Henkilöbrändäys: kokemuksia ja näkemyksiä yhteistyöhön

Ernest Lawson, näyttelijä

14.10

Kahvi- ja verkostoitumistauko

14.40

HAASTATTELU: Miten onnistut kasvuyrityksen brändäämisessä ja brändin ylläpidossa

Heidi Jaara, hallituksen jäsen ja perustaja, Balmuir
Haastattelija: Marjo Piirto, Director, Growth Marketing, Oura

15.05

KEYNOTE: Battling Global Giants with a Local Brand

Bjørn Arild Wisth, Deputy CEO, Nordic Choice Hotels

 

As the world gets more and more digital and internationalised, how do you succeed with your own small local company? Are Nordic businesses doomed to end up as suppliers to the Global Giants? To Nordic Choice Hotels that is not an option. Bjørn Arild Wisth will tell you all about the fight for the guests against the Online Travel Agencies.

15.35

KEYNOTE: The Lure of Global Branding

Johan Ronnestam, Future Branding Expert, Creative Director, Innovator and Entrepreneur 

 

Are you ready for a hyper-connected future where the elusive consumer searches for brands bringing true meaning to their life. This new world, defined by technology and people-power requires creativity and new ways of thinking. Johan Ronnestam shares his experience and knowledge on how to mold your values, products and services into an authentic, strong and global brand experience that reaches the far ends of the earth.

 

16.20

Tapahtuman yhteenveto

Oulun suurlähettiläs

16.30

Cocktails

Cocktailit tarjoaa Bitfactor.

17.30

Tapahtuma päättyy

 

Osallistu keskusteluun somessa #northernglow

Hinnat

Normaalihinta120 €

Hintaan lisätään alv 24%. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmottautumisen yhteydessä. Yli 5 henkilön ryhmäilmoittautumiset: Hanna Mattila, BusinessOulu, hanna.mattila@businessoulu.com, puh. 040 717 3588

Pääyhteistyökumppani

Kumppaniksi

Tule näytteilleasettajaksi pohjoisen tärkeimpään bisnestapahtumaan!

Northern Glow tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tavata satoja elinkeinoelämän edustajia, yrityksiä, yhteiskunnallisia vaikuttajia sekä tutkimuksen ja hallinnon edustajia. Ständipaikat sijaitsevat näkyvällä ja keskeisellä paikalla tapahtumassa. Tapahtuman osallistujat viettävät verkostoitumiseen varatun ajan tällä alueella. Valtakunnallisena yhteistyökumppanina tapahtumassa toimii Alma Talent.

Ota yhteyttä, niin katsotaan teille sopiva paketti! Tutustu vaihtoehtoihin alla. Lisätiedot: Hanna Mattila, BusinessOulu, hanna.mattila@businessoulu.com, 040 717 3588

Kumppanipaketit

Näytteilleasettaja -kumppanipaketti

· 2 vapaalippua tapahtumaan

· yrityksen logonäkyvyys tapahtuman mainonnassa (mm. Talouselämä, Tekniikka&Talous, Kauppalehti) ja muissa markkinointimateriaaleissa sekä tapahtumapaikalla

· paikka yrityksen omalle ständille, jossa ständipöytä yrityksen logolla

· Northern Glow -kumppaneilla on mahdollisuus lisänäkyvyyteen pakettihinnoin  Alma Talentin medioissa (printti, online ja mobiili): Kauppalehti, Talouselämä, Tivi, Tekniikka&Talous, Arvopaperi, Markkinointi&Mainonta ja uusisuomi.fi. Etu käytettävä ajalla 23.9. – 27.10.2019.

Cocktail bar -kumppanipaketti

· päivän päätteeksi järjestettävän verkostoitumisosuuden kumppani
· näkyvyys ohjelmassa cocktail-tilaisuuden tarjoajana
· baari brändätty yrityksen logoilla
· 2 vapaalippua tapahtumaan
· pääkumppani tasoinen logonäkyvyys tapahtuman mainonnassa (mm. Talouselämä, Tekniikka&Talous, Kauppalehti) ja muissa tapahtuman markkinointimateriaaleissa sekä tapahtumapaikalla
· paikka yrityksen omalle ständille, jossa ständipöytä yrityksen logolla
· Northern Glow -kumppaneilla on mahdollisuus lisänäkyvyyteen pakettihinnoin  Alma Talentin medioissa (printti, online ja mobiili): Kauppalehti, Talouselämä, Tivi, Tekniikka&Talous, Arvopaperi, Markkinointi&Mainonta ja uusisuomi.fi. Etu käytettävä ajalla 23.9. – 27.10.2019.

Gold -kumppanipaketti

· räätälöity kumppanipaketti kumppaneiden toiveiden mukaan

· pääkumppani tasoinen logonäkyvyys tapahtuman mainonnassa (mm. Talouselämä, Tekniikka&Talous, Kauppalehti) ja muissa tapahtuman markkinointimateriaaleissa sekä tapahtumapaikalla

· paikka yrityksen omalle ständille, jossa ständipöytä yrityksen logolla

· Northern Glow -kumppaneilla on mahdollisuus lisänäkyvyyteen pakettihinnoin  Alma Talentin medioissa (printti, online ja mobiili): Kauppalehti, Talouselämä, Tivi, Tekniikka&Talous, Arvopaperi, Markkinointi&Mainonta ja uusisuomi.fi. Etu käytettävä ajalla 23.9. – 27.10.2019.

Yhteystiedot

Sini Mäkinen

projektipäällikkö

sini.makinen@almamedia.fi

+358 50 574 5570

Milla Varelius

tapahtumakoordinaattori

milla.varelius@almamedia.fi

+358 40 084 0644

Hanna Mattila

BusinessOulu

hanna.mattila@businessoulu.com

040 717 3588

Tapahtuman järjestävät

Tapahtumapaikka

Oulun teatteri

Kaarlenväylä 2

90015 Oulu

Julkiset kulkuvälineet

Teatteri sijaitsee aivan keskustassa eli paikanpäälle pääsee helposti kävellen. Oulun joukkoliikenteen bussit kulkevat kätevästi aivan kävelymatkan päästä teatterista. Tarkempaa tietoa bussien aikatauluista löydäOulun joukkoliikenteen sivuilta.

Saapuminen omalla autolla

Teatterilla ei ole käytössään omaa parkkipaikkaa, vaan autot voi jättää esimerkiksi läheisille Torinrannan pysäköintipaikoille. Pysäköinti on maksullista klo 8-18 välisenä aikana. Lisätietoa löydät Oulun kaupungin sivuiltaLisäksi kallioparkki Kivisydän sijaitsee aivan teatterin läheisyydessä.

Majoitus

Lapland Hotels Oulu:

119e/1hh
134e/2hh

Varauskoodi: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan hotellin vastaanotosta oulu@laplandhotels.com tai 08 8811 110 sekä varaustunnusta NorthernGlow käyttämällä 21.9.2019 saakka.

Orginal Sokos Hotel Arina:

125e/1hh
130e/2hh

Varauskoodi: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan hotellin vastaanotosta sales.oulu@sokoshotels.fi tai puh: 08 – 3123 255 sekä varaustunnusta BGLOW2019 käyttämällä 21.9.2019 saakka.

Scandic Oulu City:

136e/1hh
156e/2hh

Varausohje: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan hotellin vastaanotosta sähköpostilla oulucity@scandichotels.com tai puhelimella 08 5431 000 sekä varaustunnusta ALM071019 käyttämällä 23.9.2019 saakka.