Northern Glow valaisi Oulun 24.11.2020
Vuoden 2021 tapahtuman sivut löydät täältä >
BRÄNDÄYS • KASVU • MYYNTI • KANSAINVÄLISTYMINEN
Uudenlaisessa arjessa tapahtuma järjestettiin virtuaalisena! Tiistaina 24. marraskuuta virtuaaliseen tapahtumaan kokoontui sadoittain päättäjiä ja asiantuntijoita ratkomaan miten myydä tuotteet ja palvelut maailmalle ja miten rakentaa ylivoimainen brändi. Jo seitsemättä kertaa järjestettävä ja Pohjoisen parhaana businesstapahtumana palkittu Northern Glow tarjosi sopivassa suhteessa inspiroivia puheenvuoroja, konkreettisia caseja ja viihdettä.
Northern Glow 2020 | 24.11.2020 | Virtuaalitapahtuma
Helppoa ja saumatonta
Klikkaa itsesi mukaan Northern Glow -studioon Oulun Teatterille kotisohvaltasi tai työpöytäsi äärestä.
Osallistu
Osallistu keskusteluun lähettämällä kysymyksesi ja kommenttisi puhujalle ja juontajalle suoraan studioon.
Kohtaa
Verkostoidu ja tapaa kollegoitasi ja tapahtuman yhteistyökumppaneita videoyhteydellä Brella-sovelluksen avulla.
Tapahtumassa oli mukana kansainväliset huippuasiantuntijat. Yksi tapahtuman keynoteista oli amerikkalainen futuristi ja brändiasiantuntija Jody Turner. Vuoden alussa Forbes valitsi Jodyn yhdeksi maailman 50 vaikutusvaltaisimman naisfuturistin joukkoon. Hän on työskennellyt monille tunnetuille brändeille, kuten Applelle, BMW:lle, Adidakselle, Starbucksille ja Unileverille. Tapahtumassa Jody kertoi, miten teet brändistäsi globaalisti tunnetun omalla alallasi. Toinen keynotesta oli tanskalainen kokemuksellisen markkinoinnin huippuasiantuntija ja kirjailija Claus Raasted. Claus toimii myös McKinsleyn kokemusasiantuntijana. Hän kertoi osallistavasta markkinoinnin tulevaisuudesta ja miten suunnitella maailmanluokan osallistumiskokemus.
Kotimaista puhujakaartia edusti Saila Saraniemi Suomen ensimmäinen brändimarkkinoinnin professori Oulun yliopistosta. Hän johdatteli kuulijat brändien ja tunteiden maailmaan. Tunnettu viestinnän asiantuntija Sallamaari Muhonen puolestaan valoitti mainekriisejä ja miten niihin voi varautua. Brändillä ja brändäyksellä on suuri merkitys kasvulle. Siitä tapahtumassa kertoi ToinenPHD:n luova johtaja Jani Halme. Tapahtumassa kuultiin myös monta muuta mielenkiintoista puhujaa ja menestystarinaa.
Keynotes 2020
Minna Parikka
toimitusjohtaja, perustaja & kenkäsuunnittelija
Minna Parikka Shoes Oy
Minna Parikka on suomalainen kenkäsuunnittelija Hän muutti lukion jälkeen Isoon-Britanniaan opiskelemaan kenkäsuunnittelua De Montfort Universityssä Leicesterissä, jossa hän suoritti kenkäsuunnittelun
Minna Parikka on suomalainen kenkäsuunnittelija Hän muutti lukion jälkeen Isoon-Britanniaan opiskelemaan kenkäsuunnittelua De Montfort Universityssä Leicesterissä, jossa hän suoritti kenkäsuunnittelun Bachelor of Arts -tutkinnon vuonna 2002. Samana vuonna Parikka voitti arvostetun Young British Glove Designer of the Year -tittelin. Parikka lanseerasi omaa nimeänsä kantavan Minna Parikka -brändin vuonna 2005 palattuaan Suomeen Isosta-Britanniasta ja Italiasta. Kenkien lisäksi mallistoissa on myös muita asusteita, kuten laukkuja, käsineitä, huiveja, sekä lompakoita. Parikan kenkiä myydään 25 eri maassa. Minna Parikka -tuotteita on ollut esillä useissa kansainvälisissä muotilehdissä, kuten esimerkiksi Voguessa, Ellessä ja Glamourissa. Lisäksi Parikan tuotteita on nähty monilla sekä suomalaisilla että kansainvälisillä julkisuuden henkilöillä, kuten esimerkiksi Beth Dittolla, Paloma Faithilla, Fergiellä, Cara Delevingnellä, Taylor Swihtilla ja Lady Gagalla.
Claus Raasted
Director for The College of Extraordinary Experiences and Senior Advisor
McKinsey & Company
Claus Raasted has worked with designing extraordinary experiences for almost a quarter of a century. Today, he serves as the...
Claus Raasted has worked with designing extraordinary experiences for almost a quarter of a century. Today, he serves as the Director for The College of Extraordinary Experiences, is a Senior Advisor to McKinsey & Company, and is the host of the podcast ”The Business of Extraordinary Experiences”. He is also a prolific author, with 29 books to his name, and is currently working on ”The Role Of Podcasts In Digital Marketing”. Raasted also has a past in reality TV, but these days, who hasn’t?
Jody Turner
Future Trendhunter & Strategic Designer
Founder of CultureofFuture.com Consultancy
20 years as Future Marketplace Strategist, Consumer Trend Hunter, Keynote Speaker and Innovation Education Lead. In 2020...
Founder of CultureofFuture.com Consultancy
20 years as Future Marketplace Strategist, Consumer Trend Hunter, Keynote Speaker and Innovation Education Lead. In 2020 Ms. Turner was included on the Forbes list of Top Female Futurists. Jody is American entrepreneur and futurist known for her international brand insight and trend futurism research.
Client and project work includes Apple, IDEO, Starbucks, Nike, Dell, Adidas, Hearst Magazines, BMW, Yale, TrendWatching.com, Absolut and others.
Currently Trend Strategist/Innovation Education Lead at The Marketing Arm
for offices in Dallas, NYC, Chicago and Los Angeles.
Author of trend report GLIMPSE: Understanding the Future Marketplace, a look at generational influences driving consumer perspectives.
Puhujat
Vivi Brooke
Lead Employer Brand Designer
Finders Seekers
Vivi on suomalaiskanadalainen monipuolinen employer branding, digimarkkinoinnin ja työntekijäkokemusmuotoilun ammattilainen, jolla on vankka kokemus kansainvälisistä tekkikasvuyrityksistä kuten Zalandolta ja Solitalta. Vivi on innostava...
Vivi on suomalaiskanadalainen monipuolinen employer branding, digimarkkinoinnin ja työntekijäkokemusmuotoilun ammattilainen, jolla on vankka kokemus kansainvälisistä tekkikasvuyrityksistä kuten Zalandolta ja Solitalta. Vivi on innostava ja idearikas hyödyntäen ihmisläheistä tarinankerrontaa, strategista lähestymistä, kasvumarkkinoinnin taktiikoita, työntekijälähettilyyttä sekä työntekijäkokemusmuotoiluosaamista palvelumuotoilun keinoin rakentaakseen magneettisia brändejä, joista ihmiset haluavat niin ostaa kuin olla osana rakentamassa yrityksen merkityksellistä tarinaa. Voit tutustua Viviin lisää LinkedInstä: https://www.linkedin.com/in/vivibrooke/
Jani Halme
luova johtaja
ToinenPHD
Jani Halme on yksi maamme suosituimpia media- ja markkinointialan luennoitsijoita. Hänet on palkittu lukuisilla markkinointialan palkinnoilla, sekä toimittajan työstään Suurella...
Jani Halme on yksi maamme suosituimpia media- ja markkinointialan luennoitsijoita. Hänet on palkittu lukuisilla markkinointialan palkinnoilla, sekä toimittajan työstään Suurella Journalistipalkinnolla.
Halme on tullut tutuksi monista televisio- ja radio-ohjelmista, sekä suosituista kolumneistaan Kauppalehdessä ja Yleisradiossa. Hän on toiminut tänä vuonna Kalevamedian Kasvun paikka -kasvuohjelman juontajana.
Halme työskentelee luovana johtaja markkinointiyhtiö ToinenPHD:ssä.
Timo Järvinen
toimitusjohtaja, perustajajäsen
NayaDaya Oy
Timo on digitaalista tunne- ja käyttäytymisälyä kehittävän NayaDaya Oy:n toimitusjohtaja. Timon ja koko NayaDaya-tiimin tavoitteena on tuottaa realistinen kuva brändien...
Timo on digitaalista tunne- ja käyttäytymisälyä kehittävän NayaDaya Oy:n toimitusjohtaja. Timon ja koko NayaDaya-tiimin tavoitteena on tuottaa realistinen kuva brändien ja ilmiöiden vaikutuksista tunteisiin ja käyttäytymiseen sekä vahvistaa positiivista, sitoutuvaa ja yhteisöllistä käyttäytymistä. Ennen tunneteknologiaa kehittävän startupin johtamista Timo toimi yli 20 vuotta IT-alan markkinoinnin ja viestinnän parissa, valtaosan ajasta yrittäjänä. Tunteet ja tiede ovat olleet vahvasti läsnä myös hänen kirjoittamissaan tieteisfantasiaromaaneissa.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/timo/
Anne Kukkohovi
Yrittäjä, TV-alan konkari ja luovan alan ammattilainen
Anne Kukkohovi on kokenut TV-juontaja ja luennoitsija. TV:n puolella hän tehnyt töitä kotimaisten ja kansainvälisten formaattien parissa yli 15 vuotta....
Anne Kukkohovi on kokenut TV-juontaja ja luennoitsija. TV:n puolella hän tehnyt töitä kotimaisten ja kansainvälisten formaattien parissa yli 15 vuotta. Yritysmaailmaan hän hyppäsi vuonna 2010 ja tällä hetkellä hän tekee töitä hyvin erityyppisen yritysten ja ihmisten kanssa.
Ilkka Länkinen
Chief Experience Officer & founder
SantaPark Arctic World
Ilkka on kansainvälisen elämysmatkailun Osaaja isolla oolla. Ilkka pyörittää vaimonsa Katja Ikäheimo-Länkisen kanssa Rovaniemellä mm. kansainväliseen kulttimaineeseen noussutta Arctic TreeHouse...
Ilkka on kansainvälisen elämysmatkailun Osaaja isolla oolla. Ilkka pyörittää vaimonsa Katja Ikäheimo-Länkisen kanssa Rovaniemellä mm. kansainväliseen kulttimaineeseen noussutta Arctic TreeHouse Hotelia sekä Joulupukin omaa kotiluolaa, SantaParkia. Yrittäjäpariskunnan menestystarina hakee jo nyt vertaistaan, vaikka monia suunnitelmia on vielä toteuttamatta. Metsäinsinöörin koulutuksen saaneen Ilkan ei koskaan pitänyt ryhtyä yrittäjäksi, mutta joulun taika sai mielen muuttumaan. Vuonna 1998 Ilkka suoritti virallisen Joulupukin apulaisen kurssin vasta avatussa SantaParkissa, ja vuosien suunnittelun jälkeen vuonna 2007 käynnistyi ohjelmatoiminta Joulupukin salaisessa satumetsässä, Joulukassa. Vuonna 2009 SantaPark Oy:n ajautuessa konkurssiin Ilkka ja Katja ottivat riskin ja ostivat konkurssipesän. Sen jälkeen he ovat kehittäneet elämyspalveluyritystään vahvan vision viemänä. Metsätalous on ollut Ilkalle aina tärkeä osa yrittäjyyttä ja uniikki lappilainen luonto onkin isona osana yrityksen strategiaa. Arctic TreeHouse Hotel avattiin marraskuussa 2016 ja hotelli on toimintavuosiensa aikana osoittautunut suureksi menestykseksi erityisesti käpylehmäksi nimettyjen mökkiensä ansiosta. Puheenvuorossaan Ilkka kertoo kokemuksiaan lappilaiselta matkailukentältä, antaa vinkkejä kansainvälistymiseen ja pääsemme kurkistamaan myös monialayrittäjän tulevaisuudensuunnitelmiin.
Sallamaari Muhonen
strategiajohtaja
Netprofile
Sallamaari Muhonen on Netprofile Finland -viestintätoimiston strategiajohtaja ja partneri, joka on tottunut vaikuttamaan sekä strategina taustalla että itsekin studioissa ja...
Sallamaari Muhonen on Netprofile Finland -viestintätoimiston strategiajohtaja ja partneri, joka on tottunut vaikuttamaan sekä strategina taustalla että itsekin studioissa ja kameroiden edessä. Sallamaarin viestintäasiantuntijuus yhdistettynä hallitusammattilaisuuteen tarjoaa poikkeuksellisen näköalapaikan myös brändin rakennukseen ja mediakriisien selvittelyyn. Sallamaarilta ilmestyi 2018 opaskirja: ”Somekohut ja mainekriisit”.
Sallamaarin ominta aluettaan on digitaalinen viestintä jo internetin aamunkoitosta alkaen Satama Interactiven Duuni.netissä, OP-ryhmän Mainio.netissä ja Suomen Lyyran toimitusjohtajana. Hallitusammattilaisena hän vaikuttaa mm. HOK Elannon ja Helenin hallituksissa. Yhteiskunnalliset aiheet ovat hänelle myös käytännössä tuttuja vuosikymmeniltä Helsingin kaupunginvaltuustossa, Yleisradion hallintoneuvostossa ja omistajaohjausministerin neuvonantajana. Sallamaari on arvostettu puhuja ja moderaattori juuri ammattilaistapahtumissa teknologia-aiheista muotoiluun ja markkinointiviestintään.
Twitter @sallamaarim
LinkedIn https://www.linkedin.com/in/sallamaarimuhonen/
Saila Saraniemi
professori, brändimarkkinointi
Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu
Saila Saraniemi on Suomen ensimmäinen brändimarkkinoinnin professori. Sailan päätutkimusalueita ovat yritys-, palvelu- ja paikkabrändien kehittyminen verkostojen vaikutuksessa sekä digitaalisuus asiakassuhteiden...
Saila Saraniemi on Suomen ensimmäinen brändimarkkinoinnin professori. Sailan päätutkimusalueita ovat yritys-, palvelu- ja paikkabrändien kehittyminen verkostojen vaikutuksessa sekä digitaalisuus asiakassuhteiden logiikassa ja asiakaskokemuksessa. Saila on kiinnostunut brändeistä myös transformatiivisesta näkökulmasta eli miten brändien avulla tuotetaan hyötyjä ja hyvinvointia yhteiskunnassa. Sailalla on yli 15 vuoden kokemus kouluttamisesta eri korkeakouluasteilla sekä liikkeenjohdolle.
Sini Rytky
VP Product Management
TactoTek
Sini johtaa TactoTekin tuotehallintaa keskeisinä vastuualueinaan teknologian tuotteistaminen, tuotestrategia ja roadmap. Hänellä on parinkymmenen vuoden kokemus globaalin teknologialiiketoiminnan ympäriltä mm....
Sini johtaa TactoTekin tuotehallintaa keskeisinä vastuualueinaan teknologian tuotteistaminen, tuotestrategia ja roadmap. Hänellä on parinkymmenen vuoden kokemus globaalin teknologialiiketoiminnan ympäriltä mm. testausautomaation ja elektroniikan suunnittelu- ja valmistuspalveluiden alalta. Sini on toiminut uransa aikana monenlaisissa rooleissa tuotekehityksestä kansainväliseen ratkaisumyyntiin ja liiketoiminnan kehittämiseen. Hän on keskittynyt erityisesti muutosjohtamiseen, ja uusien ratkaisujen ympärille kehitettävät liiketoimintainnovaatiot ovat hänen sydäntään lähellä.
Esityksessään Sini kertoo kuinka TactoTekin suomalainen insinööriosaaminen tuotteistettiin skaalautuviksi lisenssipaketeiksi globaalin ajoneuvo- ja elektroniikkateollisuuden käyttöön.
Oulun Suurlähettiläs
Oulun suurlähettiläs on Suomen komein, fiksuin ja karismaattisin suurlähettiläs. Tämä hurmaavan positiivisen, mutta hieman höpsön hahmon tärkeimpänä tehtävänä on jakaa...
Oulun suurlähettiläs on Suomen komein, fiksuin ja karismaattisin suurlähettiläs. Tämä hurmaavan positiivisen, mutta hieman höpsön hahmon tärkeimpänä tehtävänä on jakaa oululaisuuden ilosanomaa, eli kertoa kaikille miksi Oulu on maailman paras paikka asua, tehdä töitä ja opiskella. Tällä hetkellä suurlähettiläs tekee aktiivista imagotyötä, onhan Oulun tavoitteena olla vuoden 2026 Euroopan kulttuuripääkaupunki.
Osallistu keskusteluun somessa #northernglow
Hinnat
Virtuaalitapahtuma | 115 € |
Hintaan lisätään alv 24%. Tapahtumamaksun laskutamme ilmoittautumisen yhteydessä. Yli 5 henkilön ryhmäilmoittautumiset: Hanna Mattila, BusinessOulu, hanna.mattila@businessoulu.com, puh. 040 717 3588. Osallistumismaksu palautetaan, mikäli tapahtumajärjestäjä joutuu perumaan tapahtuman. Mikäli ilmoittautunut peruu osallistumisensa ennen tapahtumaa, veloitamme osallistumismaksusta 15 % käsittelykulun. Kaleva Media tarjoaa Northern Glow -osallistujille lounaan. Ilmoittaudu 19.11.2020 mennessä, jotta varmistat itsellesi lounaan tapahtumapäiväksi. Ilmoittautuminen on päättynyt.
Kumppaniksi
Tule yhteistyökumppaniksi pohjoisen tärkeimpään bisnestapahtumaan!
Northern Glow tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tavata satoja elinkeinoelämän edustajia, yrityksiä, yhteiskunnallisia vaikuttajia sekä tutkimuksen ja hallinnon edustajia. Tänä vuonna virtuaalinen tapahtuma luo uusia mahdollisuuksia. Voit sopia helposti tapaamisia osallistujien kanssa ja tavata heidät videoyhteyden välityksellä. Nyt myös ständipaikat ovat virtuaalisia. Yhteistyökumppani saa tapahtuma-alustalle oman showroomin, jossa osallistujat pääsevät vierailemaan. Valtakunnallisena yhteistyökumppanina tapahtumassa toimii Alma Talent.
Ota yhteyttä, niin kerron lisää mahdollisuuksista ja katsotaan teille sopiva paketti! Tutustu vaihtoehtoihin alla. Lisätiedot: Hanna Mattila, BusinessOulu, hanna.mattila@businessoulu.com, 040 717 3588
Kumppanipaketit
Näkyvyys -kumppanipaketti
- 2 vapaalippua tapahtumaan
- Max. 60 sekunnin videotervehdys tapahtuman ohjelmassa
- Yrityksen logonäkyvyys tapahtuman mainonnassa (mm. Talouselämä, Tekniikka&Talous, Kauppalehti) ja muissa markkinointimateriaaleissa sekä tapahtuma-alustalla
- Virtuaalinen showroom yritykselle Brella-alustalla
- Mahdollisuus sopia tapaamisia Brella-verkostoitumistyökalun kautta
- Northern Glow -kumppaneilla on mahdollisuus lisänäkyvyyteen pakettihinnoin Alma Talentin medioissa (printti, online ja mobiili): Kauppalehti, Talouselämä, Tivi, Tekniikka&Talous, Arvopaperi, Markkinointi&Mainonta ja uusisuomi.fi. Etu käytettävä ajalla 9.11. – 13.12.2020.
Gold -kumppanipaketti
- Räätälöity kumppanipaketti kumppaneiden toiveiden mukaan
- Max. 60 sekunnin videotervehdys tapahtuman ohjelmassa
- Pääkumppani tasoinen logonäkyvyys tapahtuman mainonnassa (mm. Talouselämä, Tekniikka&Talous, Kauppalehti) ja muissa tapahtuman markkinointimateriaaleissa sekä tapahtuma-alustalla
- Virtuaalinen showroom yritykselle Brella-alustalla
- Mahdollisuus sopia tapaamisia Brella-verkostoitumistyökalun kautta
- Northern Glow -kumppaneilla on mahdollisuus lisänäkyvyyteen pakettihinnoin Alma Talentin medioissa (printti, online ja mobiili): Kauppalehti, Talouselämä, Tivi, Tekniikka&Talous, Arvopaperi, Markkinointi&Mainonta ja uusisuomi.fi. Etu käytettävä ajalla 9.11. – 13.12.2020.
Tunnelmia tapahtumasta 2019
Yhteystiedot
Tapahtumapaikka
Virtuaalitapahtuma
Tapahtuma toteutetaan virtuaalisena. Saat linkin lähetykseen sähköpostitse tapahtumaa edeltävänä päivänä.
Majoitus
Lapland Hotels Oulu:
119e/1hh
134e/2hh
Varauskoodi: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan hotellin vastaanotosta oulu@laplandhotels.com tai 08 8811 110 sekä varaustunnusta NorthernGlow käyttämällä 5.11.2020 saakka.
Orginal Sokos Hotel Arina:
110e/1hh
130e/2hh
150e/3hh
Varauskoodi: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan hotellin vastaanotosta sales.oulu@sokoshotels.fi tai puh: 08 – 3123 255 sekä varaustunnusta BNG2020 käyttämällä 3.11.2020 saakka.
Scandic Oulu City:
129e/1hh
146e/2hh
Varausohje: Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse suoraan nettisivuiltamme www.scandichotels.fi tai hotellin vastaanotosta sähköpostilla oulucity@scandichotels.com tai puhelimella varaustunnusta BLM0231120 käyttämällä 9.11.2020 saakka.