Mitkä ovat tulevaisuuden kaupan menestystekijät?

Tapahtumassa käsitellään kaupan alan murrosta ja siihen vaikuttavia muutosvoimia.

Miten voit valmistautua ja selvitä voittajana myllerryksestä?
Mitkä ovat kuluttajakäyttäytymisen trendit ja miten digitaaliset kauppapaikat muuttavat kauppaa?

Mistä löytää osaajat vauhdin kiihtyessä?

Näihin kysymyksiin saat vastauksen Tulevaisuuden kauppa 2018 -tapahtumassa.

9.10.2018 | Messukeskus, Kokoustamo

 

KEYNOTE

Ken Hughes
World’s leading Consumer & Shopper Behaviouralist
CEO Glacier Consulting

Ken Hughes is now acknowledged as being one of the world’s leading authorities on consumer and shopper behavior, internationally renowned for helping his largely blue-chip client base better understand the needs of the future consumer.
With over 15 years’ experience as CEO of a consumer insight agency, Glacier Consulting, he blends his understanding of consumer psychology, shopper immersion, digital anthropology and retail futurology to explore the needs of the new consumer and predict the changes to come.

To learn more about Mr. Hughes, please visit his website or follow @KenHughesIE.

Dr Richard Cuthbertson
Research Director of the Oxford Institute of Retail Management, Saïd Business School, University of Oxford and Visiting Senior Fellow, Aalto University

Richard is a leading expert in the development of consumer-facing businesses in a data rich world, where the diversity of customer experiences, formats, and channels combine to create a challenging environment for firms, supply chains, and public policy. Richard’s interest in consumer service businesses focuses on the interactions between customers, technology, and the firm, as well as their influence on society and economic development.

As well as being the author of over 100 published articles and books, Richard has extensive experience of leading international research teams to investigate the future of customer and supplier relationships, performance measurement, and service innovation.

POIMINTOJA OHJELMASTA: CASE AMAZON

Amazon UK markkinoille – Mitä tapahtui?

Miten voimme valmistautua Suomessa?

Ohjelma

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.30

Tervetuloa! Johdatus päivän teemoihin

9.40

Tapahtuman avaus

Mikko Helander, pääjohtaja, Kesko Oyj

9.55

KEYNOTE: Future challenges and opportunities for Finnish commerce, talent, and society

Dr Richard Cuthbertson, Research Director of the Oxford Institute of Retail Management, Saïd Business School, University of Oxford and Visiting Senior Fellow, Aalto University

10.30

CASE: Amazon UK markkinoille – Mitä tapahtui?

  • Miten voimme valmistautua Suomessa?

11.00

Kahvitauko

11.30

Kumppanin ääni

11.40

Palvelualojen maineindeksi – Miten kauppa pärjää mainemaailman kilpailussa?

Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto

12.00

Lounas

13.10

Ohjelmalinjat alkavat

13.10–13.35

CASE: Miten hyödyntää käyttäjädataa tuloksellisesti?

  • Miten rikastaa dataa?
  • Mitä ulkoisia datan lähteitä on?
  • GDPR mahdollisuus vai uhka?

13.40-13.45

Startup pitch

13.45–14.10

CASE: Maksamisen muutos

  • Millä perusteille valita maksutapa?
  • Miten maksamisen muutos vaikuttaa kassojen toimintaan?
  • Millä voidaan mitata

14.10-14.40

 Kahvitauko

14.40–15.05

CASE: Miten hyödyntää markkinoinnin trendejä tuloksellisesti?

  • Miten saada näkyvyyttä vaikuttajamarkkinoinnin kautta?
  • Mobiiliapplikaatioiden mahdollisuudet tulevaisuuden kaupassa

15.10–15.20

Kumppanin ääni

 

Ohjelmalinjat päättyvät

13.10–13.35

CASE ReTuna Recycling Galleria: World’s First Mall for Repaired and Recycled Goods
Anna Bergström, Mall Manager, ReTuna Recycling Galleria

13.40-13.45

Startup pitch

13.45–14.10

CASE: Kivijalan vetovoima – asiakaskokemus ja monipuolistuvat digipalvelut

  • Miten tuoda älykkyyttä lisää kivijalkaan?
  • Miten yhdistää verkkokauppa luontevasti kivijalkaan?
  • Elämyksellinen kauppa

14.10-14.40

 Kahvitauko

14.40–15.05

CASE: Miten johtaa muutosta onnistuneesti?

  • Yrityskulttuurin johtaminen ja kehittäminen
  • Minkälaista osaamista tulevaisuudessa tarvitaan?

15.10–15.20

Kumppanin ääni

 

Ohjelmalinjat päättyvät

15.25

Millennial board -paneeli: Miten houkutella osaajat kaupan alalle?

  • Minkälainen on kaupan työnantajamielikuva?
  • Kulttuuriympäristön ja arvomaailman merkitys   

 

Keskustelemassa:

  • Ida Martikainen, Muutoksen tekijä & asiakkuusjohtaja, viestintätoimisto Ellun Kanat
  • Krista Naumanen, Culture and Business Advisor, Futurice
  • Josefiina Kotilainen, Senior Associate, Maki.vc

Keskustelun moderoi Karri Liikkanen, Community Manager, Millennial Board

15.55

KEYNOTE: Positive disruption: The blue dot consumer

Ken Hughes, World’s leading Consumer & Shopper Behaviouralist
CEO Glacier Consulting

 

Disruption is about being ready for it. Ready for the changes it brings and your capability to survive those changes. Preparing for those changes is difficult – that’s why they call it DISRUPTION and not ‘Predictive Change’. This speech challenges any business to look at their success through the lens of the future consumer and ask some big questions.

 

In this speech we will look at the social and cultural forces digital has brought to humanity, and how changes in consumer expectations have forever changed the game. Today’s consumer expects a frictionless and seamless experience at every touch-point, has little tolerance for failure but will become a tribal brand fan if you get it right.

16.30

Puheenjohtajan yhteenveto

16.40

Drinks & Discussion

18.00

Tapahtuma päättyy

Alma Talent ja Kaupan liitto järjestävät tapahtuman yhteistyössä kaupan alan yritysten kanssa.

Tunnelmia

Kumppanit

Kumppaniksi

Näy kohderyhmäsi keskuudessa

Kohtaa kasvotusten 300 kaupan alan päättäjää ja asiantuntijaa
Luo uusia asiakassuhteita ennalta sovituissa One2One-tapaamisissa
Kuule osallistujayritysten tulevista hankkeista
Paranna yrityksenne näkyvyyttä tapahtuman nettisivuilla ja tapahtuman markkinoinnissa
Profiloidu tapahtuman kohdennetuissa uutiskirjeissä ja asiantuntijablogeissa

Ota yhteyttä, niin mietitään sinulle sopiva kokonaisuus!

Miksi osallistua?

1. Kuule kiinnostavimmat kansainväliset puhujat sekä kaupan alan tuoreimmat case-esimerkit Suomesta ja maailmalta 

2. Tutustu startupien johdolla alan uusimpiin innovaatioihin

3. Verkostoidu tehokkaasti ja vaihda ajatuksia satojen kollegoidesi kanssa

Kaupan alan päättäjä ja asiantuntija, 

ilmoittaudu tapahtumaan nyt ja ole mukana vaikuttamassa kaupan tulevaisuuteen!

Ilmoittaudu mukaan

Normaalihinta650.00 €
Ryhmä-hinta550.00 €

Kaupan liiton jäsenenä olet oikeutettu 15 prosentin alennukseen etukoodilla. Hintaan sisältyvät koko päivän osallistuminen tapahtumaan, sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Hintaan lisätään alv 24% ja osallistumismaksun laskutamme ilmoittautumisen yhteydessä.

Huom! Vähittäis- tai tukkukaupan ylimmän johdon edustajana sinulla on mahdollisuus osallistua tapahtumaan kutsuvieraana.

Yhteyshenkilöt

Sini Mäkinen

Sisältöpäällikkö

sini.makinen@almamedia.fi

050 574 5570

Tuomas Korhonen

Asiakkuusjohtaja

tuomas.korhonen@almamedia.fi

040 342 4310

Tihana Biga-Laatikainen

Tapahtumakoordinaattori

tihana.biga@almamedia.fi

040 342 4577

Osallistu keskusteluun somessa #kauppa2018

Tapahtumapaikka

Messukeskus Siipi

Rautatieläisenkatu 3

00520 Helsinki

Siipi, sisäänkäynti: Rautatieläisenkatu 3. Pysäköintialueen osoite navigaattoriin: Ratamestarinkatu 13.

Julkiset kulkuvälineet

Raitiovaunut 7A, 7B ja 9 sekä kaikki kauko- ja lähijunat pysähtyvät Pasilan asemalla, josta on 300 metrin kävelymatka Messukeskukseen. Bussilinjat 506 ja 69 pysähtyvät Messukeskuksen edessä, sekä linjat 504 ja 505 Pasilan asemalla. Katso lisätietoja reittioppaasta.

Saapuminen omalla autolla

Messukeskus sijaitsee Pasilassa, muutaman kilometrin päässä Helsingin keskustasta. Kokoustamon parkkiin pääsee Ratamestarinkadulta, sisäänkäynti on osoittessa Ratamestarinkatu 13. Pysäköintihalliin saapumisesta ja pysäköintimaksuista lisätietoja löytyy Messukeskuksen sivuilta »

Majoitus

Olemme neuvotelleet erikoishinnatuseisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista tai hinnoista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110.

Holiday Inn Messukeskus
puh. (09) 150 900