Merkitse jo kalenteriisi vuoden 2019 Digital X -tapahtuma, joka järjestetään 27.8.2019.

Digital X 2018 punoi yhteen kolme tulevaisuuden liiketoiminnan merkittävintä tekijää, jotka ovat AI, IoT sekä data ja analytiikka. Päivän aikana puhuimme siitä, millaista roolia IoT, tekoäly ja data näyttelevät yritysten tulevaisuuden toiminnoissa toimialasta riippumatta. Käsittelimme teemoja kolmessa eri ohjelmalinjassa, kolmesta eri näkökulmasta: Visio, Strategia ja Toteutus. Tarjolla oli mielenkiintoisia caseja, erinomaisia esimerkkejä sekä parhaita ratkaisuja.

Vuoden 2018 ohjelma

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Tervetuloa! Johdatus päivän teemoihin

 

Nelli Lähteenmäki, CEO, Co-Founder, Fifth Corner Inc.
Mikko Torikka, päätoimittaja, Tivi & Mikrobitti

9.10

KEYNOTE Suomi ja teknologiat 2020 -luvulla: Toimialojen murtuminen ja syntyminen

 

  • Mitkä toimialat ovat 2020 -luvulla suurimpien haasteiden edessä?
  • Mitkä nousevat toimialat ja toimintamallit korvaavat sortuvia aloja?
  • Investointihorisontin lyheneminen ja mustat joutsenet

 

Risto Linturi, muutosjohtaja, futurologi

 

Esitys perustuu tuoreeseen, laajaan tutkimukseen kehitteillä olevien teknologioiden vaikutuksista yhteiskunnan ja talouden rakenteisiin sekä ihmisten arkeen.

9.40

 

Miten tietoturva toimii mahdollistajana?

 

  • Uudet uhkakuvat
  • Tietoturva tänään
  • Huomisen ratkaisut
  • Kuka kantaa vastuun?

 

Mikko Hyppönen, tutkimusjohtaja, F-Secure

10.10

Kahvitauko ja verkostoitumista

10.40

Mistä on menestyvät liiketoimintamallit tehty

 

  • Harkituista teknologiahankinnoista ja ajasta
  • Laadukkaasta datasta ja informaation hallinnasta
  • Oppimisesta ja esimerkkien seuraamisesta

 

Niistä on menestyvät liiketoimintamallit tehty

 

Timo Peuhkurinen, Vice President, Digital Insight, CGI

11.10

Next Level Sessions & Connections

 

KÄYTÄNNÖN CASET JA OPETUKSET

Nyt on mahdollisuus jakaa kokemuksia muiden osallistujien kanssa ja oppia toisilta päästäkseen seuraavalle tasolle. Jakaudumme kolmen hengen ryhmiin, joissa kerromme käytännön kokemuksia muille ryhmäläisille AI:n, IoT:n sekä datan ja analytiikan parista. Kerro esimerkki omasta yrityksestäsi; mitä on tehty tai mitä on suunnitteilla. Voit myös jakaa esimerkin organisaatiosi ulkopuolelta. Tärkeimmät opetukset ja oivallukset kirjataan ylös. Lopputulos havainnoista on nähtävillä tapahtumassa ja osallistujat saavat siitä myös yhteenvedon kuvien muodossa tapahtuman jälkeen.

 

AIHE 1: AI

Kerro käytännön case: mitä tehtiin ja mitä siitä seurasi. Kirjaa ylös TOP 3 tärkeimmät opetukset tekoälyn hyödyntämisestä organisaatiossasi.

 

AIHE 2: IoT

Kerro käytännön case: mitä tehtiin ja mitä siitä seurasi. Kirjaa ylös TOP 3 tärkeimmät opetukset IoT:n hyödyntämisestä organisaatiossasi.

 

AIHE 3: Data ja analytiikka

Kerro käytännön case: mitä tehtiin ja mitä siitä seurasi. Kirjaa ylös TOP 3 tärkeimmät opetukset datan ja analytiikan hyödyntämisestä organisaatiossasi.

 

OSALLA OSALLISTUJISTA ON TAPAAMISIA STRATEGISTEN KUMPPANEIDEN KANSSA SAMANAIKAISESTI.

 

12.20

Lounas

 

Moderaattori: Mikko Torikka, päätoimittaja, Tivi & Mikrobitti

13.20-13.45

AI – strategiasta ja visiosta liiketoimintahyötyihin

 

  • Miten yritykset voivat saada AI:sta ja analytiikasta konkreettista hyötyä?
  • Miten saavutettua arvoa voidaan mitata?
  • Kuinka siirtyä ketterästi suunnittelusta toteutukseen?

 

Santeri Kirvelä, Partner and Nordic Leader of Digital, BCG

13.50-14.10

CASE STORA ENSO: Digitaalisen muutoksen mahdollistavat kyvykkyydet

 

  • Stora Enson digitaalinen lähestymistapa
  • Innovaatiot syntyvät yhteistyössä
  • Onnistuneita esimerkkejä digitalisoinnista Stora Ensolla

 

Antti Vuolli, Head of New Digital Business, Digitalization and New Services Unit, Stora Enso

14.15-14.30

 

KUMPPANIN ÄÄNI: Ihminen ja koneoppiminen

 

  • Mistä koneoppimisessa on kysymys?
  • Miten ihmistyö muuttuu koneoppivassa maailmassa?

 

Harri Takala, CDO, MPY

 

Moderaattori: Antti Merilehto, tietokirjailija, maajohtaja, Finch Finland

13.20-13.45

KUMPPANIN ÄÄNI: Erilaistu tai kuole

 

  • Uniikki digitaalinen arvoketju kilpailuvalttina
  • Muuntautumiskyky erilaistumisen mahdollistajana

 

Tuukka Sarkki, Passionate Future Executive, Vincit

13.50-14.10

KUMPPANIN ÄÄNI: Unohtuiko business digihypen keskellä?

 

  • Miten luon kilpailuetua jäsentämällä digihankkeen reaalimaailman pohjalta?
  • Vastaanko oikeasti asiakkaani tarpeisiin?
  • Miten tunnistan oikeat haasteet ja löydän parhaat ratkaisut?

 

Petteri Puhakka, toimitusjohtaja, Solidabis Oy
Simo Säde, johtava konsultti, palvelumuotoilu ja UX, Solidabis Oy

14.15-14.30

 

Bisnesteknologian johtaminen – Haastattelussa Katri Kolesnik, Business Technology Forum

 

  • Bisnesteknologia-aikakauteen siirtyminen
  • Miksi IT:n ja liiketoiminnan on yhdistyttävä bisnesteknologiaorganisaatioksi?
  • Business Technology Forum kehitysyhteisö ja avoimet teknologiajohtamisen mallit

 

Haastattelijana toimii Antti Merilehto, tietokirjailija, maajohtaja, Finch Finland

 

Moderaattori: Nelli Lähteenmäki, CEO, Co-Founder, Fifth Corner Inc.

13.20-13.45

Hackathonista liiketoimintalähtöinen AI-sovellus? Case KONE: Intelligent Elevator Sales

 

  • Miten kerätään ideat, mutta keskitytään olennaiseen?
  • Miten mahdollistetaan ketterä, mutta hallittu kehitys?
  • Mitä KONE ja Bilot saavuttivat Bilotin Reverse Hackathonissa?

 

Mathias Hjelt, Director, Portfolio and Offering, Bilot

Soile Ampuja, Senior Manager, Sales and Analytics Development, KONE

13.50-14.10

Kohti yksilöllistettyä terveydenhuoltoa

 

  • Mitä yksilöllistetyllä terveydenhuollolla tarkoitetaan?
  • Data-analytiikan menetelmien hyödyntäminen yksilöllistettyjen palvelujen kehittämisessä
  • Esimerkkejä yksilöllistetyistä terveyspalveluista

 

Sanna Kääriä, BI-analyytikko, Aureolis

14.15-14.30

 

KUMPPANIN ÄÄNI: Kyberturvan evoluutio liiketoiminnan jatkuvuuden mahdollistajana

 

  • Onko organisaatiosi valmistautunut tietomurtoon vai onko liiketoiminnan jatkuvuus vaakalaudalla kyvykkyyden tai osaamisen puuttuessa?
  • Voitko satavarmasti sanoa, että yrityksesi verkossa ei ole vihamielistä tunkeutujaa, joka kerää tietoa kilpailijalle tai ohjaa rahavirtoja toisaalle?
  • Mihin suuntaan puolustusstrategiaa kannattaa kehittää, jotta organisaatiosi olisi askeleen edellä rikollisia toimijoita

 

Mats Palm, Director, Managed Detection and Response, F-Secure

 

Ohjelmalinjat päättyvät

14.30

Kahvia ja verkostoitumista

15.00

Tekoälyn rooli nyt ja lähitulevaisuudessa

 

  • Mitä tekoäly on tänään?
  • Mihin koneoppiminen on hyvä väline?
  • Tekoäly toimii vahvistimena, miten tekoäly oppii?

 

Antti Merilehto, tietokirjailija, maajohtaja, Finch Finland

15.30

 

Monikanavaisen Alkon ensiaskeleet

 

  • MIKSI JA MITÄ? Digitaalinen asiakaspolku ja verkkokauppa strategisina valintoina
  • MITEN? Verkkokauppa rakennettiin liiketoiminnan ja ICT:n yhteistyönä
  • MITÄ SITTEN? Digitaaliset palvelut huippuasiakaskokemuksen mahdollistajina

 

Paula Kujansivu (dos.), liiketoimintajohtaja, verkkokauppa, Alko

(Efecten asiakaspuheenvuoro)

16.00

KEYNOTE: Digital Transformation – How to Succeed in Constant Change

 

  • The challenges and opportunities presented by the Digital Age
  • How some companies, particularly those in Silicon Valley, are able to innovate by creating a culture ready to embrace change?
  • Some of the most powerful digital trends affecting society today

 

Marcus East, Executive Vice President Product & Technology and Chief Technology Officer for National Geographic

16.30

Päivän yhteenveto

 

Nelli Lähteenmäki, CEO, Co-Founder, Fifth Corner Inc.
Mikko Torikka, päätoimittaja, Tivi & Mikrobitti

16.35

Virkistäydy ja verkostoidu

18.00

Tapahtuma päättyy

Tunnelmia vuoden 2018 -tapahtumasta

Osallistujat

Tapahtuman kutsuvieraspaikat on suunnattu Suomen merkittävimpien yritysten liiketoimintajohdolle.

Kumppanit

Anniina Salo

projektipäällikkö

anniina.salo@almamedia.fi

0400 847 363

Sonja Sundberg

Avainasiakaspäällikkö

sonja.sundberg@almamedia.fi

040 8315186

Katri Rytkönen

Tapahtumakoordinaattori

katri.rytkonen@almamedia.fi

040 342 4572

Milla Varelius

milla.varelius@almamedia.fi

milla.varelius@almamedia.fi

0106652055

Tapahtumapaikka

Tennispalatsi

Salomonkatu 15

00100 Helsinki

Tapahtuma järjestetään Finnkino Tennispalatsilla, Helsingin ydinkeskustassa Kampissa. Saapuminen tapahtuu Tennispalatsin pääovista, minkä jälkeen opasteet ohjaavat eteenpäin

Suosittelemme käyttämään julkisia liikennevälineitä mahdollisuuksien mukaan. Pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen aikataulut ja reittikartat löydät kätevästi reittioppaasta.

Olemme neuvotelleet erikoishinnat useisiin Helsingin hotelleihin. Mainitse huonetta varatessasi, että olet tulossa Alma Talentin tapahtumaan, niin etuhinta tulee huomioitua. Mikäli kaipaat lisätietoja hotellien sijainneista, ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon (020) 442 4110